HAMİLELİK VE EGZERSİZ

Hamilelikte egzersiz çok faydalıdır ancak her hamilenin egzersize başlamadan önce mutlaka doktoruna danışması gereklidir.

Riskli bir durum yoksa doktorunuz egzersiz yapmanıza izin verecektir.

Genellikle 3. ay bittikten sonra egzersizlere başlanılması önerilir.

Pilates hamilelik döneminde yapılabilecek egzersizlerden en güvenli ve en faydalı olanıdır.

Hamilelik boyunca Pilates egzersizlerine başlandığında ilerleyen aşamalarda görebileceğiniz farklılıklar;

- Bel ve sırt ağrılarınızın azalması,

- Uyku problemlerinizin azalması,

- Hem fiziksel hem psikolojik olarak kendinizi daha iyi hissediyor olmanız,

-Hamilelik süresince duruş ve vücut şekil bozukluklarınızın azalması.

- Normal doğumun kolaylaşmasının sağlanması, sürecin kısalması, gevşeme ve nefes egzersizleri sayesinde sancının azalması&kontrol edilebilmesi,

- Doğum sonrasında anne vücudunun daha kolay toparlanması,

- Kendinize olan güveninin artması,

- Daha kontrollü bir şekilde kilo alınması,

- Olası ödem ve şişkinliğin azalması,

Gibi farklılıklar sayılabilir.

Gebelikte egzersiz düzenli olarak yapılmalıdır.

Egzersizde amaç asla kilo vermek veya almayı engellemek değildir, bu amaçla yapılmamalıdır.

Egzersiz yaparken beslenmenize dikkat etmelisiniz.

Hamilelikte kilo almayı engelleyecek kadar ağır ve uzun egzersizler önerilmez.

DOKTORLARIN EN ÇOK ÖNERDİĞİ ÇALIŞMA HAMİLE PİLATESİDİR.

Gebeliğiniz boyunca vücudun ağırlık merkezi sürekli değişeceğinden sağlıklı bir omurga ve çevreleyen kasların kuvvetli olması bu dönemi ağrısız geçirmenizi mümkün kılacaktır. Pilates çalışmasında omurgaya aşırı yük binmesini hafifletecek sırt kaslarınızı kuvvetlendirmeye yönelik çalışmalar, doğum sonrası emzirme ve malum bebeğin en çok kucakta taşınması gerektiği dönemde bel ve boyun kaslarınızdan ziyade kol kaslarınızı kuvvetlendirecek egzersizler, bacaklarda ve ayak bileklerinde gebelik döneminde sıklıkla görülebilen dolaşım bozukluğuna bağlı ağrı, ödem ve varis oluşumunu engelleyecek egzersizler, vajina kaslarını kuvvetlendirmek için KEGEL EGZERSİSLERİ gibi hamilelik süresince ve doğum esnasında zorlayıcı etkenleri en aza indirmek üzerine çalışmalar yapılır.

KEGEL EGZERSİZİ NEDİR

Kegel egzersizleri diğer adıyla pelvik taban egzersizleri pelvis tabanını oluşturan kasların yani rahim, vajina, idrar torbası ve rektumu (bağırsak son kısmı) saran ve alttan hamak şeklinde destekleyen kasların kuvvetlendirilmesini amaçlayan kaslardır.

HAMİLEYKEN KEGEL EGZERSİZİ YAPMANIN FAYDALARI

-Anne adayı kaslarının farkındalığına sahiptir ve doğum sırasında diğer kas gruplarını gevşetebilmeyi başararak sancı ve acı hissini minimum seviyeye düşürebilir.

- Pelvik taban kaslarını güçlendirdiği için doğum sırasında annenin daha iyi ıkınmasını sağlayabilir ve doğumu kolaylaştırır.

- Doğum sonrasında vajina bölgesinin daha hızlı toparlanmasını sağlar, cinsel ilişki sırasında daha fazla haz duyulmasını sağlar.

- Gebelik sırasında ve doğumdan sonraki dönemde kas gevşekliğine bağlı idrar kaçırma problemini önler.

- Hemoroid (basur) oluşmasını önler.